קושי בקריאה ובכתיבה

קושי בקריאה ובכתיבה הינה לקות בעייתית מכיוון שמהצד יכול ההורה או המורה לא להבין כיצד התלמיד אשר מכיר את האותיות, יודע לקרוא אותן, לכתוב אותו, מתקשה בקראיה של טקסט, או בכתיבה של משפטים שלמים. במצב בו אותו תלמיד בעל הקושי בקריאה ובכתיבה יתבקש לקרוא, או לכתוב, סביר כי יתבלבל, ישגה, ולא יהיה מדויק בקריאת המלל והפיסוק, ובניסיון לכתוב. ניתן להבחין כי אמנם מתקיים מאמץ רב מצד התלמיד, אך בצער רב במקרים רבים אין המאמץ מניב פירות.

אותו לחץ שחווה התלמיד, ברגע בו הוא מנסה לקרוא והמילים מתבלבלות אל מול העיניים שלו יכול לעורר החמרה במצבו, חוסר ביטחון, ובעקבות כך החמרה בקושי.

קשיי קריאה כיתה א

הורים רבים מאמינים כי קושי בקריאה ובכתיבה יכול להפתר בקלות על ידי קריאה חוזרת שוב ושוב, או על ידי עזרה ממורה פרטית. אך למעשה המצב יכול להיות מורכב מזה ודורש טיפול מקצועי וכילים נכונים. תהליכים מוחיים וקוגניטיבים מתרחשים החל מהרגע בו הילד מתחיל לקרוא ולכתוב, ולמשך הלמידה ולאחר מכן. לעיתים תהליכים אלו משתבשים, ומתעורר קושי בקריאה ובכתיבה, וליקויי למידה. בעקבות כך, ישנה חשיבות רבה לאבחון מקצועי והכוונה נכונה. מרכז א.ל.י.ה הינו מרכז טיפולי אשר מציע למגוון רחב של גילאים אבחון מקצועי על מנת להגדיר ולטפל בליקויי למידה ובקושי בקריאה ובכתיבה בפרט. על ידי אנשי מקצועי בעלי אהבה לתחום, וניסיון רב, ניתן לעבור אבחון אישי מקצועי, שיכול, בסופו, להעניק לתלמיד מגוון הקלות בעת סוגים שונים של מבחנים.

קשיי קריאה כיתה ב

בעבר, כאשר הורים התמודדו עם קושי בקריאה ובכתיבה אצל ילדהם, השיטה המקובלת הייתה לנסות לקרוא שוב ושוב. אך כיום, שיטה זו התגלתה כלא יעילה מכיוון שלא הניבה פירות, ואותו ילד מתוסכל עדיין נתקל בקשיים גם לאחר ניסיונות חוזרים. מדובר לא רק בתסכול, אלא במקרים מסוימים אף סלידה מניסיונות הקריאה, ואף החמרה במצב.

קשיי קריאה כיתה ג

תלמידים רבים יכולים לסבול מקשיים בכתיבה ובקריאה, וזקוקים להקלות ולעזרה מקצועית על מנת להצליח בלימודים ובזמן המבחנים. במרכז א.ל.י.ה מאמינים ראשית באבחון מקצועי, על מנת להבהיר ולהגדיר את ליקויי הלמידה, ולאחר מכן בעזרת טיפול מקצועי, שיעזור ויקל על ליקויי הלמידה.