קושי למידה

ילדים ובוגרים כאחד, עם קושי למידה חכמים בדיוק כמו כולם, אך נתקלים בקושי כזה מגיע ללמידה למבחן, או למידה באופן כללי. בדרך כלל מדובר בקושי בכתיבה, קריאה, ארגון מידע, וזיכרון. קושי למידה הינו מצב קבוע, ובדרך כלל לא ניתן להפטר מהקושי אלא להתמודד איתו, לטפל בו כראוי, ולשפר את היכולות למרות הקושי הקיים. לגילוי מוקדם של קושי למידה חשיבות גבוהה. כאשר ההורה, או המורה, מבחין כי לילד קיים קושי, ודואג שאכן הילד יעבור אבחון מקצועי, ובהתאם לכך יקבל גם את הסיוע הנכון, כך שלמרות הקושי, יוכל לפתח כישורים רבים, ולהצליח. מרכז א.ל.י.ה מתייחס אל כל מטופל כאל מכלול, ומעניק סיוע ואבחוןמקצועי לכל מי שסובל מקושי למידה.

קריאה לקויה

המכון למחקר הבריאות פרסם כי למעלה משישים אחוזים מהתלמידים כיום בישראל סובלים מרמה כזו או אחרת של קושי למידה. אך בנוסף לאחוזים גבוהים אלו, מסתבר כי אותם תלמידים שעברו אבחון מוקדם, וקיבלו סיוע כבר בגיל צעיר, הצליחו לשפר משמעותית את יכולות הלמידה שלהם, נהנו ממגוון הקלות צלחו את תקופת המבחנים, והצליחו ללמוד בצורה טובה יותר.

קריאה לקויה אצל ילדים

ליקויי למידה יכולים לצוף כבר בתחילת הלימודים, ואף בגיל הרך. בדרך כלל קשיי למידה אלה מתגלים רק כאשר הילד או הילדה מתחילים ללמוד, בראשית כיתה א׳ בעת למידה של קרוא וכתוב. מרכז א.ל.י.ה הינו מרכז אשר מעניק אבחון מקצועי לתלמידים שסובלים מליקויי למידה מסוגים שונים וברמות שונות. כמו כן, מעניקהמרכז סיוע מקצועי על ידי אנשי מקצוע מיומנים, עם אהבה לתחום, וניסיון רב. המטרה היא לשפר את איכות הלמידה, לעזור דרך הקלות במבחנים, ודרך הקניית כלי למידה אשר מיועדים באופן אישי לכל תלמיד.

קשיי קריאה כיתה ד

כאשר ילד או ילדה נתקלים בקשיי קריאה, חשוב כי גם ההורה ישתדל להעניק לילד חוויה נעימה ולא לחוצה של קריאה. מומלץ לבחור בספרי תרגול עם נושאים שיכולים לעניין את הילד, כך שתתעורר סקרנותו, ובהתאם לכך גם המוטיבציה שלו לנסות ולקרוא. בנוסף, אבחון מוקדם יכול לסייע רבות ולשפר את היכולות הקריאה, כמו כן גם להעניק מגוון הקלות, תוך כדי התחשבות בקשיים וביכולות של כל ילד.